הפעם נכין מוס אישי מרשים שמורכב מגנאש שוקולד לבן מוקצף, ג'לי ותותים. ההכנה לא מסובכת ודורשת רק הכנה מוקדמת יום לפני ההרכבה. כמובן שאפשר לעשות את הדברים בצורה פשוטה יותר כמו לוותר על ג'לי התותים או לזלף את המוס בצורה ישרה ולאבד את האפקט האלכסוני שבמנה…המוס מתאים גם למילוי קלתיות בצק והכנת טארט פירות מפואר או למילוי פחזניות. כיף גם לאכול אותו מתוך קערה כשאף אחד לא מסתכל..

מתכון מוס שוקולד לבן ותותים

מוס שוקולד לבן

שמנת 500

שוקולד לבן 250 גרם

הכנה

להמיס את השוקולד הלבן על בן מארי או במיקרוגל (בפולסים, תוך כדי עירבוב, שוקולד לבן נשרף מהר..) לחמם את השמנת ולהוסיף אל השוקולד בשתי פעמים, תוך כדי עירבוב, על מנת שלא יווצרו גושים. כדאי לטחון בבלנדר מוט על מנת לוודא שהמסה חלקה ואחידה.להעביר לכלי,לכסות ולצנן במקרר במשך 4 שעות ועדיף למשך לילה.

רוטב תות

תות שדה 300 גרם

פירות יער 50 גרם (קפואים או טריים). אם אין, אפשר להמיר בתותים.

סוכר 30 גרם

ג'לטין 5 גרם

מים קרים 30 גרם

הכנה

נערבב את הג'לטין עם המים הקרים ונשהה למשך עשר דקות. נטחן את התותים והפירות האדומים עם הסוכר ונחמם מעט בסיר על אש קטנה. לא להביא לרתיחה כיוון שזה יפגע בטעמם של התותים. נוסיף את הג'לטין ונערבב היטב עד להמסה שלו. את המחית נצנן במקרר.

הרכבה

נעביר את מסת השוקולד הלבן אל המיקסר ונקציף במהירות בינונית, עד שהמסה מקבלת נפח. חשוב להימנע מהקצפת יתר כדי לא לאבד את המרקם הרך והנעים.

הכנת המוס עם טעם נפלא ואוורירי

נעביר את המוס לשק זילוף ונמלא מחצית מכוס הקינוח, בצורה אלכסונית.ניתן טפיחות קלות עם כף היד כדי שהמוס יתיישר בצורה יפה. נעביר את המוס אל המקרר לעשרים דקות ואז נזלף את ג'לי התותים. נמלא בפרוסות או רבעי תותים את החלל שנותר וקדימה, אל האורחים המעריצים..

זילוף הקצפת הטעימה לתוך הכוס

טיפים

אני קישטתי את הקינוח במקלות קדאיף שמוסיפים רושם וקראנץ' למנה. להכנתם עירבבתי שערות קדאיף עם מעט חמאה מומסת וסוכר, עיצבתי לצורה של מקלות קצרים ואפיתי בחום של 170 מעלות למשך עשר דקות. באותה צורה אפשר גם לעצב תחתיות פריכות למגוון קינוחים אחרים. את המוס והג'לי ניתן לשמור גם במקפיא למספר ימים ולהעביר להפשרה לפני ההגשה.

כמו כן לאלו שאין זמן להכין ולהתעסק יש לנו את האופציה לספק לכם מגשי אירוח מתוקים מוכנים וטעימים, המגשים מגיעים אליכם ארוזים ככה שלכם רק נשאר להגיש ולהנות מהתשבוחות.

מוס שוקולד לבן אדיר ותותים אשר נותנים טוויטס לכל שולחן קינוחים